söndag 27 februari 2011

Virkade blommor och stickmarkörer



Ute är det blidväder, men nordanvinden rasar. Jag kurar inne med att virka fler blommor och knåpa ihop några stickmarkörer av kristaller. De kristallstenar jag har använt är Granat, Tigeröga, Turkos, Bergkristall och Hematit. Nu pratar vi ju inte rena kristallstenar med karat i sig, utan de som är plockade i utkanten och varken har klarhet eller karat. Vilket för mig är betydelselöst, jag älskar kristaller och har en stor samling av varierande slag. Allt från spetsar, kulor, kluster till pyramider och skålar.

Därför tyckte jag det var lite roligt att göra lite annorlunda stickmarkörer med kristaller!! *ler* Synd bara att jag för tillfället inte stickar på något som kräver markörer bara......men den tiden kommer den med.
Frid!
Disa

5 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Så snyggt alltihopa!
Både de virkade blommorna och stickmarkörerna! Vad händig du är som kan göra såna fina!

Heldri sa...

Så fina markörer är ju en perfekt anledning till att få börja på ett nytt sticke!

Vintageregreening sa...

Vad är en stickmarkör?
Och hur gör man hål i en bergskristall?
Jag har några vackra oslipade bergskristaller som jag tänkte hänga i ett läderband, tänkte först virka en slags korg för att lägga den i....kanske blir det för klumpigt....köpte en spiralkorg men det ser lite "plastigt ut"

Hedvig sa...

Fina stickmarkörer! :)
Det tycks helt enkelt vara stickmarkörstid nu... ;)

Vintageregreening sa...

Tack för ditt svar!
Jag använder nog spiralkorgen och tar ett läderband som snodd.