tisdag 21 december 2010

I mitt blåa kök


Mycket i mitt kök är blått. I olika nyanser och former. Och härligt slitet. Kökssoffan med sin slitna blå färg älskar jag. Dessa hyllor är en favorit med. Jag vill inte ens julpynta på dem. De är så fina som de är. Så jag har julpyntat lite överallt i mitt blåa kök, men inte på dessa hyllor. Det skulle inte passa liksom.....

Idag vaknade jag kvart över sex av mig själv och kunde inte somna om. *morr* Jag kollade ut genom köksfönstret och ja, snön den väller ännu ner. Helt sanslöst!! Fast det ger onekligen bra julstämning med. I eftermiddag ska jag antagligen julhandla lite, eller i morgon förmiddag. Jag hoppas (patetiskt jag vet) att det inte ska vara så mycket folk ute då, det är så drygt när det är fullsmockat. Men sedan när det är klart, kan jag julstöka hemmavid i lugn och ro. För nu är det dan före dan, före dopparedan!!!
Må gott!
Disa

3 kommentarer:

Heldri sa...

Det ser så härligt ut med alla burkarna med de fina virkade hättorna!

Astrid sa...

Härliga hyllor. Jag tänker på medelhavet och färgerna de har där..

Lapp-Lisa sa...

Jag har precis en likadan mandelkvarn. =)