fredag 25 februari 2011

Frostig kyla och bak








Nu ligger jag lite efter med bloggandet. Detta inlägg skulle ha varit den 23:e, men så fort jag satte mig framför datorn, kom Gumman och ville gosa. Och om jag ignorerade henne klättrade hon upp på BAKSIDAN av fåtöljen och damp ner i mitt knä. Puffade och krafsade på mig och slickade mig i ansiktet. Ja, ni förstår hur det slutade......*skrattar*

Morgonpromenaden var kylig - 22 grader och en frostig dimma först som syns på det nedersta kortet. Sedan sprack solen igenom och glittrade i snön. Vi var upp i skogen och lekte och promenerade och sedan vart det bak. Gummans tårta gjorde mig sugen, så jag gjorde en likadan blåbärskaka fast utan toppingen. Och en apelsinkaka med. Det var MUMMA!

Gumman tigger så sött efter småbenen jag köpte till henne, att jag var tvungen att gå två vänder och köpa mer. Så hon har blivit riktigt bortskämd de tre dagar hon har varit här. Nu har hon åkt hem igen och det känns tomt utan henne här. Hela nätterna har vi sovit bredvid varandra och gosat. Hon har värmt mig helt underbart.

Jag bjuder även på en bild när Gumman ligger utslagen i soffan och är på väg att somna. Så himla söt!!
Må gott!
Disa

2 kommentarer:

Heldri sa...

Fina bilder - vintern är verkligen vacker i år!

Trevlig helg

Hedvig sa...

*dreglar över kakorna* (Och vovven...)