lördag 12 februari 2011

Grillning vädret till trots







Jag har inte hunnit blogga om vår grilltur i ovädret ännu, kom jag på. Det är som så, att om vi har bestämt oss för att grilla, då gör vi det oavsett väder. Så vi begav oss upp på myren i snöyran och kylan och grillade korv. Jag som inte har ätit rött kött på över 13 år, åt ju då kyckling grillkorv såklart. Och det var väldigt gott må jag säga.

Men KALLT! Vi höll på att frysa fingrarna av oss då vi tog av våra vantar och åt. Favoritvovvarna var med oss och busade för fullt. Och tiggde korv skandalöst. *skrattar* Men de vet ju att de alltid får smaka lite, så vad kan man vänta sig?....

Hur som haver var det en mysig tur, vädret till trots och vi fick oss en bra promenad upp och ner från myren. Lite bilder från vår tur visar jag, men det var inte lätt att få bilder där det inte syntes hur mycket det snöade i from av vita prickar på bilderna. Men så blir det när man trotsar väder och vind!!
Frid!
Disa

3 kommentarer:

Susann sa...

Vilka fina bilder.
Kikar förbi och önskar god morron :)

Vintageregreening sa...

Så tur du har som bor där det finns så fin natur....men man väljer ju boplats.
Jag har ju havet men saknar skogen och mossan. Tack för din fina blogg!

Caroline sa...

Vilken fin och personlig blogg du har-jättemysig =)