söndag 6 februari 2011

Mys invid ett Häbre i solen och sedan stickmys



Efter grå himmel och snöfall i dagar kom sunna och lyste för oss. Jag begav mig ut på promenad, och sedan satt jag invid ett Häbre i underbaraste trä (lukten av det gamla trät är ljuvligt) och mös. För cirka två veckor sedan var jag och min son där och skuffade undan all snö med fötterna, och visserligen har det ju snöat sedan dess, men det var lätt att sparka bort.

Jag satt där länge på min lilla kaninfäll och njöt av doften av trät och sunnas varma strålar som värmde mig i själ och hjärta. Fåglarna kvittrade precis som vårfåglarna brukar göra, kanske de var de helt enkelt?.....och min vårlängtan förstärktes ännu mer. När diset kom och täckte sunna, så värmen började avta, vart det hemgång. Väl hemma stickmyste jag med en kopp varm choklad, och ett tragglande av räta och aviga på ett "på sidan om projekt jag har".

Så man kan lugnt säga att detta har varit en mysig söndag!!
Må gott!
Disa

Inga kommentarer: