söndag 13 februari 2011

Nya projekt


Att börja på nya projekt är som en drog nästan ibland, jag behöver det. Jag blir ju GLAD av det. Och mitt otåliga sinne behöver variation för att jag inte ska tröttna. Ju fler projekt, desto större är chansen att jag inte lessnar på sakerna jag skapar och struntar i dem till slut. Istället hålls intresset uppe för mig på så vis.

Jag antar att jag är bra knasig. *skrattar* Men sådan föddes jag. Eftersom två stora virk projekt tydligen inte var nog, startade jag ett tredje. Impulsivt och utan att tänka efter. Jag menar vitt är ju inte min färg direkt. Jag bär det gärna, men spiller ALLTID en stund efter jag tagit på mig vitt. Eller går emot något, eller på något annat sätt klantar mig. Men jag tänker varma sommardagar, och vad man vill ha på sig då. Och skulle denna sommar bli något lik den som var, med veckor i gassande värme utan svalka ens på natten var man än befann sig - är vitt färgen man vill bära.

Då vill man inte heller bära något gjort i ull, så bomull fick det bli. En enkel vit sjal i bomull. Jag förmodar att den kommer att ta tid att göra, med alla projekt jag håller på med. Så det blir väl något varv nu och då. Eller så blir det som genom ett trollslag det roligaste pågåendet projektet jag har, som det ibland blir när jag inte BORDE lägga ner tid på det för annat borde gå före.......*skrattar*
TÄNK så jag ÄR va!!?
Må gott!
Disa

6 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...

hahahehe, det känner man ju igen
jag tror jag har tre stick och virk projekt på gång + en i huvudet som jag vill börja med.....
så man är som du säger "fniss"
kram

Anneli sa...

oj då där blev det fel inläggning
ska ju vara från mig ju....sorry

Vintageregreening sa...

En vit sjal är ju alltid användbar. Det låter intressant med växtfärgning...Jag färgar inte själv men hittar ibland underbara ullgarner som verkar handspinnade(undrar om det heter så) på loppis. Lejongult gillar jag.Skall försöka göra en pläd i ull med lejongul/grön färg och grått, skall ha den på gästsängen i mitt arbetsrum......

Tina sa...

Haha... gör sånt du blir glad av, det säger min terapeut hela tiden. Jättebra, för då kan jag säga till min man att - Jag får inte dammsuga, jag måste sticka, sy, virka... (sätt in valfri rolig grej)!

Hedvig sa...

Oh, ser spännande ut! :)
Och jag känner igen det där med att börja på nya projekt... Det är ju sååå mycket roligare än att slutföra gamla projekt! :)

The Knitwit sa...

Den kommer att bli sval och skön att bära under ljumma sommarkvällar!