lördag 26 februari 2011

Gömd i snön snart



Det ÄR vackert, ja. Men jag vill inte ha mer snö nu!!!! Hus är på väg att försvinna i snön. Och jag vill ha vår, så innerligt! Och hur ska alla dessa massor någonsin hinna smälta......*suck*

Idag var det noll gradigt, helt otroligt och solen sken så de stora vägarna fick bar asfalt i hjulspåren. Det fick mig att längta ännu mer. Fåglarnas kvittrande hjälpte ju till än mer. Lukten av blommor inne på affären ock. Men det är väl som så, att den som väntar på något gott......*ler*

Just nu sitter jag mätt i magen efter en plankstek (med kycklingfile då jag inte äter rött kött) som glömdes bort att fota. Så pass mätt att jag knappt orkar röra mig. Det blir en stillsam kväll, full av myspys.
Må gott!
Disa

3 kommentarer:

teresa sa...

Så otroligt vackert. Jag förstår att man kanske kan tröttna på snö, men för oss här nere i söder är det underbart m vita vintrar! Men jag håller med, nu hägrar våren. Man kan se det på ljuset, tycker jag, att våren inte är allt för avlägsen. Ha det fint i snön!

Maritas Maskor sa...

Helt otroligt vackra bilder!!
Men visst längtar man efter våren!!
Jag också!!

Hedvig sa...

Längtar också till våren... Men det är verkligen vackert! :)