söndag 29 maj 2011

Underbar morsdag



Idag har det varit en alldeles underbar morsdag!! Vädret till trots. När jag vaknade var det spöregn och dimma, sedan uppehåll och sedan skinande sol och sedan öppnade portarna sig och vräkte ner regn nåt så in i norden. Sedan sol och nu regnar det så det dånar och blåser som bara den. Det bara forsar nerför rutan som om nån skulle stå och hälla hinkar mot den. *skrattar*

Men vad gör väl det när man har haft en underbar helg, och en fantastisk morsdag. Jag har blivit bortskämd med potatisgratäng och grillade kycklingfileer med sallad och sås, fika och tårta. Promenad med kärleken och BÅDA mina barn läns ån med syren och Häggdoft, och ljudet av vattnet som porlade fram. Loppistur både igår och idag. Skogspromenad i kvällningen. Gosande med Gumman, min favvohund mm. Och presenter.

Nu lyssnar jag på hur mina barn har roligt ihop, även det är ovanligt då de är olika som dag och natt. Alla har ansträngt sig för att göra detta till MIN dag!! Det gör mig så glad! I all denna njutning har jag glömt att fota, förutom när vi var nere vid ån. Så jag bjuder bara på två bilder från det.
Hoppas ni alla mammor där ute har haft en lika underbar dag som jag har haft!!
Disa

4 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Jag blir varm inombords när jag läser att du också blir så glad av att höra hur barnen trivs tillsammans =) Det blir jag också. Mina är också så väldigt olika, men jag ser att de tycker om varann och känner samhörighet.
Det är trygghet.
Mina pojkar har klippt gräset och trimmat kanter åt mig idag. Det är också en bra present=)
Vilka fina bilder du har tagit. De är så där gulgröna, precis som växtfärgat garn. Fint!

Tina sa...

O, så härliga bilder du visar och även målar upp i ord.
Jag får vänta till nästa helg med att få ha mina båda flickor tillsammans. Då kommer äldsta hem och hälsar på. Lycka!

Mmatilda sa...

Så fint du har haft det, det är jätteroligt att läsa. Mina gangsterbarn är inte lika omtänksamma, men i stället har jag varit och uppvaktat min 81-åriga mamma, så jag har ätit tårta med henne.

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Tacktack:)