torsdag 15 mars 2012

uppifrån och ner


Jag har aldrig stickat uppifrån och ner i ett stycke innan, jag har inget mönster, jag har ej heller aldrig läst ett sådant mönster. Hur svårt kan det vara?!, tänker jag och filurar på hur många maskor man skulle kunna starta med. Hur många ska det vara för varje ärm, bakstycke och framstyckena.....ah! det är inte så jävla noga tänker jag och och slänger till med lite siffror och sätter igång. *ler*

Det kan gå heeeeelt åt pipsvängen, eller så kan det bli kanon. Man vet aldrig när jag gör något!! ha ha

Jag har blivit superinspirerad av alla er bloggare där ute och era fina uppifrån och ner skapelser. Men även från en katalog. Mer om det OM det blir bra!!
Tack för alla snälla och gulliga kommentarer!
Frid!
Disa

8 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Nu är jag sjukt impad av dig! Heja heja.
Jag är tyvärr helt låst vid mönster men jag önskar att jag var lite spontan när det kommer till stickningen.

Lilla Anka sa...

Ha ha! lycka till! Jag börjar oftast med ett mönster framför mig och sedan stickar eller virkar jag precis som jag vill.....och så går det som det går...ibland bra och ibland mindre bra!

Mmatilda sa...

Det blir spännande att se hur det här projektet går! Jag undrar också vad det är för katalog du menar, om det är den vi ser med ett träd på?...

Manduzana stickar sa...

Jag är imponerad över ditt mod! Jag har aldrig vågat att bara börja sådär.

Myricas Farmor sa...

Detta blir spännande att kolla in när det är klart.
Jag har inte stickat något som är uppifrån och ned varken med mönster eller utan.
Hoppas du får en trevlig helg
kram

Emilia sa...

Så snygg kjolen blev! Och lycka till nu med upp-i-från-och-ner!

Maritas Maskor sa...

Ha, ha, ha, vad rolig du är!
Och modig som vågar dig på att chansa lite så där.
Hoppas att det visar sig bli som du har tänkt :)
Jag har inte kommit till skott heller med nån uppifrån och ner än, men jag ska väl komma till det nångång också.
Kram och ha en fin-fin helg!

Hedvig sa...

Åh vad spännande! Det är så smidigt och bra att sticka uppifrån och ner. :)