torsdag 1 mars 2012

Avslutar och påbörjar


Är i slutskedet på flera lite större projekt och har påbörjat några nya. Här är mitt nyaste påbörjade virkprojekt. Från det ena till det andra, min gamla kamera är döende.....49 bilder av 50 blir suddiga och jag blir GALEN då jag försöker fota. Dessutom är det max zoom på hela tiden och går inte att få bort. (blir alltså suddit trots att jag håller kameran långt bort med) Så man får se hur det blir med bilder framöver.....

Man får hoppas den vill fungera då jag ska fota färdiga projekt snart....

Garnet i detta virkprojekt känner ni nog igen. Jag har använt samma färg många gånger, men jag älskar denna grönfärg - det bara är så. Jag improviserar som vanligt, men tänker inte jinxa detta projekt genom att berätta mer om det ännu.

Natten till i förrgår fick vi ännu en decimeter snö, men till allas (antagligen de flesta i vår stad och alla jag surrat med) glädje hade vi PLUSGRADER och sol dagen efter och snö smälte och vatten forsade efter gatorna dagen lång. Samma idag, så snönivån sjönk en del och man hade riktiga vårkänslor. Vi fick se bar asfalt på de mest trafikerade vägarna!! Och så här milt har vi tydligen inte haft här på 130 år eller något sådant på sista Februari och första Mars!! Helt underbart.

Mina planteringar växer så det knakar och jag ska sätta lite mer varje vecka. Nästa vecka har vi sportlov här och jag ska V I L A. Och sticka. *ler*
Må gott!
Disa

5 kommentarer:

Mmatilda sa...

En snygg grön färg är det. Och vacker glans på det garnet! Jag tycker också om gröna färger, men tyvärr inte till nåt som jag ska ha på mig, det ser helt enkelt inte bra ut.
Jag har också sett asfalten tina fram på vissa sträckor idag, helt underbart! 8 plusgrader hade vi.

Tina sa...

Kan man annat än älska just den grönfärgen. Håller tummarna för att kameran inte ger upp... är nyfiken på vad det ska bli.

retrostuff sa...

Jag älskar också just den där lite gulgröna färgen, björkbladsfärgat på något vis ;). Skön helg!

Maritas Maskor sa...

Vilken härlig färg den där gröna är!
Jättefint blir det :)
Härligt att höra att ni börjar få det lite vårigare ni också. Det värmer både kropp och själv när solen kommer fram!
Kram och ha en bra helg!

Myricas Farmor sa...

Då hoppas vi på att din vecka blir helt i din smak, ofta när man tänker så så blir det kaos.
Jag hoppas du får en bra dag.
kram