måndag 19 mars 2012

Det går framåt


Min uppifrån och ner växer, jag är ännu inte helt säker på att den inte blir för liten. Kanske jag måste ta till några fler maskor för varje stycke. När jag provar den verkar den passa, men när jag tittar på den ser den för liten ut. Men det blir lättare att prova den då jag ökat klart, då vet jag med säkerhet.

Jag tycker att det ser rätt ut, jag TROR att jag har fattat själva grejen och att jag gör rätt. Vad säger ni vana uppifrån och ner stickerskor?

Helgen har spenderats i stugan igen. Fredag och lördag med underbart väder. Vi har grillat maten, grillat marshmallows till efterrätt, rökt kycklingfileér i röken som vart mumma kan jag säga, suttit på en renfäll i solen, myst med brasor inne på kvällen, fått besök, Gumman kom med och fick stanna över natten, spelat gitarr och sjungit (ja kärleken spelar och jag sjunger, men även han sjunger), lyssnat på musik, spelat poker med tärningar, sett på film och en massa annat skojs. Med andra ord en underbar helg!! *glad*
Må gott!
Disa

6 kommentarer:

Mmatilda sa...

Det ser jättefint ut hittills! Jag är ju ingen van uppifrånochnerstickare, har däremot virkat på samma vis, en kofta som jag tidigare visat bilder på. Stickningar är lite svårare att prova medan man håller på än virkningar. Men du är ju skicklig både på det ena och det andra så du löser säkert det här också!

Malin sa...

Jag tycker den ser ut att bli bra. Håller också på med en uppifrån och ner tröja. Har aldrig stickat någon sån förut, men eftersom jag inte är lika modig som du, skickade jag efter en beskrivning från Tant Kofta. Den är mycket lättförsålig, så till och med jag som aldrig stickat någon kofta förut, kan förstå den. Har nu kommit så långt att det bara är ärmarna kvar. Ska snart visa den på bloggen. Ha det gott!
Kram Malin

Myricas Farmor sa...

Så fint det ser ut.
Hoppas din dag blir bra
kram

metamorphosis sa...

Du ser ut att vara på rätt väg tycker jag! :)

Exakt hur man ska öka och hur många maskor man ska ha för ärarna resp. fram o bakstycke tycker jag har varierat beroende på storlek och modell på koftan/tröjan.

metamorphosis sa...

...och jo, Tant koftas beskrivning tycker jag var bra! :)

Hedvig sa...

Det är verkligen en jättefin färg. Kommer nog bli hur bra som helst! :)