onsdag 7 mars 2012

Jag har fått en kamera!



Efter mitt förr förra inlägg hade jag fått ett mail från en bloggvän som heter My och har bloggen Retrostuff http://retro-stuff.blogspot.com/ (önskar jag kunde fatta hur man länkar) Hon skrev och undrade om jag ville ha hennes gamla kamera då hon läst att min var döende. OM jag ville!! *glad* Idag kom den med posten, precis så att jag hann få den med mig innan vi for till stugan över dagen.

Ni förstår att jag har lekt en del va?.....och grejat för att lära mig den. Jag älskar den! Och den slår min gamla med hästlängder. Så jag är jätte glad idag. Återigen, tack så jätte mycket My!! Tänk så snälla människor det finns, och bloggvärlden har de bästa tror jag!! *ler stort*

Jag ska virka henne en sjal av växtfärgat garn som tack, och jag hoppas hon kommer att tycka om den.

När jag lekte med kameran fick massa olika saker ställa upp, bland annat min virkning. Och nystanet. Jag har kommit en bra bit på mina sockar med. Jag har inte lärt mig allt än, men räknar med att imorgon när jag lekt vidare så kan jag det sista. Då ska jag försöka hinna fota något färdigt projekt innan dagsljuset försvinner. Och nu med en ny kamera är det otroligt roligt att hålla på och fota.
Frid!
Disa

7 kommentarer:

retrostuff sa...

:). Klart som tusan att jag kommer bli nöjd! Har ju suktat över dina otroligt vackra alster hur länge som helst!

Myggan sa...

Grattis till nya kameran!
Bloggvärlden är bäst med alla sina fina bloggare. =)
/Anna

kråkspark sa...

Grattis till kameran. Länkar gör du bredvid där du klickar när du ska lägga in en bild när du gör ett inlägg. Sen kopierar du in adressen i den nedersta rutan och i översta kan du skriva de ord du vill ska synas i inlägget. Det som man kan klicka på i inlägget som blir i en annan färg. Du kan också testa länken innan du sparar den. Lika enkelt som när du länkar en bild! Hoppas det går bra!

Maritas Maskor sa...

Så kul Disa med en ny kamera! Och vilken osannolikt snäll bloggare som bara gav bort sin så där! Man blir ju glad bara av att läsa om det :)
Virkningen ser väldigt vacker ut! Är det vantar?
Ha en jättefin vecka!
Kramar Marita

Otaliga projekt sa...

Bloggvärlden är ju helt fantastisk! Nu ska jag kolla in den generösa givarens blogg också.

Emilia sa...

Grattis till kameran - kul med en ny (och fungerande) "leksak" ;)

Myricas Farmor sa...

Det är kul med kamran i hand. så gulligt att hon gav dig den.
Så himla fint garn, det blir fina sockar.
Hoppas nu att du får en trevlig foto helg
kram