onsdag 10 april 2013

Wristwarmers



I didn´t mean to be gone for so long, but sometimes life comes between......
I have a LOT of projects on the needles now (like always really) and the only thing I finished is two pairs of wristwarmers that were simple and fast projects.

The green ones is in Marks & Kattens Eco Baby wool color lime green and I used 3 mm neddles. I love that yarn!! I improvised them but really, who needs pattern for such a simple project?.......as you can see I just knitted 1 by 3 rib all the time. On the picture, the have been worn for like 24 hours.......I should have taken the picture before using them....
Oh, well - you can see how they looks anyway.

The other pair I use Qualitas sockyarn  in the color 720 and needles 2,5 mm. These are just as simple and were perfect to knit on when I just had a little moment or two to knit and needed something mindless. Plus I really need a lot of wristwarmers since I use them all the time. So I am happy for these simple new wristwarmers!!
Disa

Jag menade inte att vara borta från bloggen så länge, men ibland kommer liksom livet emellan.....
Jag har en HIMLANS massa pågående stickprojekt nu (som alltid alltså) och det enda som jag har färdigställt är två par handledsvärmare som är väldigt enkla modeller och snabba projekt.

De gröna är stickade i Marks och Kattens Eco baby wool color i lime grönt och jag använde mig av 3mm stickor. Jag verkligen älskar det garnet!! Jag improviserade dem, men jag menar vem behöver ett mönster för så simpla modeller?.......som ni kan se så stickade jag bara 1 gånger 3 rib hela tiden på dem. På bilden har de redan använts i typ 24 timmar.......jag borde verkligen ha fotat dem innan användning, men ja ni ser ju hur de ser ut i alla fall.

Det andra paret stickade jag i Qualitas sockgarn i färg nummer 720 och där använde jag 2,5 mm stickor. De här är lika simpel modell de, och var perfekta att sticka på när man bara hade en liten stund eller två och behövde något projekt där man inte behöver tänka alls. Plus att jag verkligen behöver handledsvärmare eftersom jag använder dem hela tiden. Så jag är jätte glad för dessa nya par!
Frid!
Disa

2 kommentarer:

Lilla Anka sa...

Snygga! Fina färger! Visst är det skönt med handledsvärmare!

Heldri sa...

Superfina färger!