söndag 14 april 2013

My Whisper Cardigan is growing


I´m knitting on so many projects that sometimes I feel like nothing gets done! But then suddenly  several project gets done almost at the same time. This is how much my Whisper cardigan has grown since you last saw it. Quite a bit! So it is coming along nicely. And I long for a warm summerday when I can wear it without a jacket.

I´m knitting it out of Jasmine cotton yarn and a 2,5 mm needle.
Hope everyone is having a sunny spring day like we have here!
Disa

Jag stickar på så många projekt att det ibland inte känns som om något blir klart alls! Men sen helt plötsligt brukar flera projekt bli klara nästan samtidigt. Så här mycket har min Whisper cardigan vuxit sen sist ni såg den. Ganska mycket! Så den växer på bra i maklig takt. Och jag längtar efter en varm sommardag då jag kan ha på mig den utan att ha en jacka över.

Jag stickar den av Jasmine bomullsgarn 8/4 med 2,5 mm stickor.
Hoppas alla har en lika fin och solig vårdag som vi har!!
Må gott!
Disa

2 kommentarer:

retrostuff sa...

Åhhhh! Jag är så förälskad i just den där färgen.

Heldri sa...

Den kommer bli supersnygg i den färgen!