torsdag 18 april 2013

Log Cabin blanket



I´ve started a Log Cabin blanket!! I was thinking that I have crochet blankets and I have woven them, but I have actually never knitted one before! So that I have to do someting about, right?! I know it is going to be a long project and I might get bored of it and put it aside for periods - but I´m ok with that. I don´t care if it takes me a year to knit it, I am going to L O V E it when I finally finish it!! I am knitting it out of a Swedish yarn called "Kampes" and it is a 100 % woolyarn and I´m using three shades of grey, white and black colors and a 3,5 mm Karbonz needle.

I am surpriced about how fun it is to knit it so far!! And since this pictures was taken, I have made a lot more progress. So I will show you this from time to time so you can follow my progress on it. But don´t expect it to go very fast......=)
Disa

Jag har börjat på en Log cabin blanket! Jag satt och tänkte på att jag har virkat filat och vävt dem, men jag har faktiskt aldrig stickat någon! Så det måste ju göras någonting år, eller hur?! Jag vet att det kommer att bli ett långtidsprojekt och att jag kanske blir uttråkat och i perioder lägger den åt sidan - men jag är helt ok med det. Jag bryr mig inte om att det kanske tar mig ett år att sticka den, för jag kommer att Ä L S K A den när jag till slut har gjort klart den!! Jag stickar den av Kampes 2 trådiga ullgarn och jag använder tre grå nyanser, en vit och en svart och 3,5 mm Karbonz stickor.

Jag är förvånad över hur roligt jag tycker att det är att sticka på den hittils. Och sedan jag tog det här fotot har jag kommit längre. Så jag kommer att visa er denna lite då och då så ni kan följa hur detta projekt går. Men förvänta er inte att det går särskilt fort.....=)
Lev väl!
Disa

5 kommentarer:

Emilia sa...

Kul att sticka filtar med ;)

Otaliga projekt sa...

Det här projektet ska jag följa med spänning, filten ser allaredan fin ut.

myrica sa...

Hoppas du får en trevlig helg
kram

Maritas Maskor sa...

Du är inte dålig som orkar dra igång ett sånt jätteprojekt! Men den som väntar på nåt gott... :)
Den kommer att bli kanonskön!

Malin sa...

Vad spännande! Den ser ut att bli fin!
Kram Malin