fredag 12 april 2013

Olive green


Over two years ago my love gave me two skeins of Visjögarn in olive green. It is a lovely Swedish woolyarn that I absolutely L O V E!! I started knitting with it, but then ripped it out. The yarn has been resting ever since, until four days ago when I Suddenly got a vision about what the yarn wanted to be and started knitting.

The olive color is just amazing and basically everyting about the yarn is amazing. So I am really enjoying this project!!
Disa

För över två år sedan fick jag två härvor olivgrönt Visjögarn av kärleken på min födelsedag. Jag Ä L S K A R detta ullgarn. Jag började sticka med det, men repade upp det rätt snart. Och sedan dess har garnet legat och vilat, tills för fyra dagar sedan när jag helt plötsligt fick en vision av vad detta garn ville bli och började sticka.

Den olivgröna färgen är helt underbar och allting som har med garnet och göra är underbart. Så jag njuter verkligen av detta stick projekt!!
Frid!
Disa

4 kommentarer:

Myggan sa...

Så är det, det är ingen idé att sätta igång innan garnet talat om vad det vill bli. =) Härlig grön färg. Ska bli spännande att få se vad det blir.
Den gröna fina härvan som jag köpte av dig för länge sedan sitter just nu på mina stickor. Det är en fröjd att sticka med.
/Anna

Maritas Maskor sa...

Gud vad snyggt det blir!!
Färgen är underbar och Visjö är verkligen ett härligt fint garn!
Tänk att jag fortfarande inte har stickat något i uppifrånochner.... Jag måste skärpa mig och göra det snart!
Det går förresten rätt hyfsat med nålbindningen! Jag binder ändå med tre bakom tummen. Tyckte det blev bäst för mig just nu. Jag börjar med att testa en liten väska tänkte jag, så att jag får öva upp mig i stygnen först innan jag ger mig på strumpor med ökningar i tån och sånt.... :)
Massa kramar till er och trevlig helg!!

Malin sa...

Åhh vilken härlig färg! Ser ut att bli jättefint! Jag har förmånen att inte bo mer än tre mil från Östergötlands ullspinneri och har varit där många gånger. Deras garn är verkligen underbart och spinneriet ligger jättemysigt mitt inne i trollskogen. Verkligen värt ett besök om man har vägarna förbi.
Hoppas du får en trevlig helg!
Karm Malin

Heldri sa...

Älskar Visjö! Ser ut att bli en fin kofta (?)