fredag 25 maj 2012

Sommar och vackra detaljer



Dessa fina detaljer fotade jag igår kväll på min promenad. Helt underbara. Jag skulle helt klart vilja ha ett sådant dörrhandtag och gångjärn istället för det jag har. Likväl hör de hemma i en annan tid, där människorna inte brydde sig om hur lång tid något tog att göra - bara resultatet var vackert.

Idag är jag glad över ett antal saker:

1. Sommaren kom igår och det är just nu 22 grader i skuggan!!!!

2. Det ska bli en kanonhelg med ännu varmare väder än så.

3. Helgen ska spenderas ute i stugan.

4. Vi har Mirra (grannen ute i stugans hund) denna vecka och vi leker och går i skogen som bara den.

5. Vi ska mysa hela helgen, grilla vår mat, sitta i solen och höra fåglarna kvittra och på kvällningen då myggen kommer myser vi på den inglasade altanen.

6. Eftersom jag har varit så duktig och gjort klart två koftor, och jag kommit så långt på min nästa uppifrån och ner skapelse, ska jag påbörja en till. *ler stort*

7. Jag ska ta med tre stickningar och två virkningar till stugan varav ena virkningen påbörjades igår. Och ni vet ju hur jag älskar nya projekt!!

8. Jag ska läsa SISTA boken i serien "Legenden om ljusets rike" av Margit Sandemo som är den tredje serien i en triologi som började med serien "Sagan om Isfolket" och jag är så spänd, samtidigt som jag vill suga på karamellen länge.

9. Jag ska ta med mig en till bok som jag länge längtat efter att läsa, och börja på den om jag vill läsa mer. Boken heter "Brida"

10. Jag ska köpa med mig någon blomma som doftar helt ljuvligt och om jag har tur så har alla liljekonvaljer börjat slå ut och sprider sin ljuvliga doft även dem.

Så ni förstår att jag är på strålande humör!!
Ha det gott alla och må ni ha lika fint sommarväder som oss!
Disa

Och ett STORT tack för alla gulliga kommentarer om mina koftor!!

5 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Härligt inlägg!
Ha en riktigt bra helg.

Renée sa...

Man kommer långt med att tänka positivt, fortsätt så kommer ditt liv att bli underbart!

Margita sa...

Skönt att du delar med dig det gjorde även mig gott.

Maritas Maskor sa...

Åh Disa vad det låter härligt!!
Underbart att höra någon som reflekterar över att som är fint i livet ( ofta är vi alla mycket snabbare att komma ihåg motsatsen...).
Hoppas att ni får en underbar helg och vem gillar inte nya projekt.... :)
I helgen får vi nog lite mer paus från matteräknandet än förra, för det har gått bra med del ett om jag förstod mattefröken rätt idag, så kanske får både sonen och jag roa oss l i t e med annat också... :)
Stor kram, vi hörs!

Myricas Farmor sa...

Den beskrivningen på glädje är mycket fin, jag håller med dig.
Jag ska oxå börja läsa någon ny bok, för se vad det blir.
Hoppas du får en trevlig dag.
kram