torsdag 2 juni 2011

Virkad trasmatta igen









Nu är den andra trasmattan jag började virka färdig!! Jag är nöjd med denna med och jag tycker den passar jätte bra på min balkong. Kanske jag får för mig att virka en till, för att byta ut den fyrkantiga grå som Gumman har som favorit, precis utanför dörren till balkongen......man får se.

Gumman har farit hem, och det är alltid så tomt här när hon far. Jag bjuder på en bild av henne från dagens skogspromenad, då vi vilade lite på trappen till ett Häbre. Hon är lika slut som oss, ni ser ju hur tungan hänger, ändå stod hon och skällde ut oss för att hon ville leka och vi satt bara där......hon är så tokig och söt.

Vår sommar och höst fotar jag som en galning allt i naturen, min familj säger jämt "men ska du fota NU IGEN!?, du fotade ju nyss...." men jag tycker allt är så otroligt vackert. Så jag visar tre bilder till från idag.

Jag satt på balkongen och vilade förut idag och tyckte mig höra hästhovar klappra mot asfalten långt bort. Tänkte att det måste nog vara något annat....Efter fem minuter var ljuden närmare. Och jag vart övertygad om att det VAR hästhovar. Efter ytterligare några minuter kom mycket riktigt en häst gående, inte ofta man ser en häst genom staden inte. Men härligt var det att se den, så himla superfin var den. Synd jag inte fotade den direkt jag såg den bara, då hade man sett bättre på bilden.
Lev väl!
Disa

12 kommentarer:

Emilia sa...

Underbar - härliga färger!

Bonsai-Anna sa...

Den är jättefin! Jag menar mattan men hunden också förstås...

disa sa...

Tack så mycket hörni!! =)

Made by Ina sa...

Superfina mattor du har gjort ;)

Kram Marina

Emma sa...

Åh, vad mysigt med trasmattor! Tack för din kommentar :)

Emma sa...

Åh, vad mysigt med trasmattor! Tack för din kommentar :)

Maritas Maskor sa...

Vilka fina trasmattor! Trasmattor som är de finaste tycker jag. Nu blir jag sugen på det också! Faktum är att jag började klippa remsor, kan det ha varit förra eller förr-förra sommaren, men det tog stopp där, mitt i klippandet...
Det är jättefina Bilder du tar! Jag förstår att du gillar att fota, så vackra motiv som du hittar alltid.
Ha en jättefin helg!

Myggan sa...

Dina mattor är så sommarglada och fina. Jag blir också sugen på att göra några stycken, jag har bara virkat med stränggarn förut. Använder du vävda trasor eller elastiska? Hur brett klipper du trasorna?
/Anna

Vintageregreening sa...

Vårgrön matta, jättefin. Det är härligt med djur...mina katter gillar att "prata" med mig...vi kan inte ha hund eftersom en av killarna har astma/allergi.Bäst gillar katterna när jag rensar kring kattmyntan.

retrostuff sa...

Jättefin! Det är ingen hemlighet att jag älskar grönt :), så fint nu till sommaren. Glad dag!

disa sa...

Tack så jätte mycket alla!! *ler varmt*

Marita: Klart du ska virka dig en, ofta finns färdiga matt trasor att köpa på loppis tex Erikshjälpen. Brukar vara en påse full för 5 kronor typ.

Myggan: Jamen sätt igång och vorka, det är så roligt med mattor för det går så fort. Till de här mattorna har jag använt matt trasor, som jag köper färdiga och ibland får gratis av bekanta som slutat väva osv. De varierar i tjocklek och bredd, men cirka en till en och en halv centimeter kanske. Ibland hela två. De är inte stretchiga, men jag virkar en del med sådana med. (rätt dyra dock)

Katrina sa...

Oh underbara mattor du har gjort! Fantastiskt fina. :-)
En fråga, hur fixade du till så du har grejer både på vänster o häger sida? Funderar på att göra om liiite.