söndag 19 augusti 2012

Grillad mat med Harsyre sallad


Jag ÄLSKAR att ha Harsyra i en sallad som jag äter grillad mat till. Det är så in i norden gott! För att inte tala om att de hjärtformade bladen är så dekorativa. Det smakar otroligt fräscht till grillad mat eller bara som en lunch sallad. Synd att man inte kan plocka dem i skogen året om. Det hade jag tyckt om.

Men man får inte äta en sådan sallad för ofta, ( på grund av att den innehåller Oxalsyra ) så man får passa på att njuta som bara den de gånger man äter den!! *ler*
Ville bara kika in och säga det.....
Må gott!
Disa

2 kommentarer:

myrica sa...

Det har jag inte provat någon gång att ha i, därimot har jag använt maskros blad, och späda sådanan är riktigt goda.
Ha en bra dag
kram

Maritas Maskor sa...

Det ser underbart gott ut!!
Vad du är duktig på matlagning!