torsdag 26 juli 2012

Börja om från början och börja på något nytt




Tack för alla snälla och goa kommentarer!! Jag skäms att jag har varit så dålig på att besvara frågor..... *tar sig i kragen* Som ni vet så älskar jag ju att påbörja nya projekt, så det var roligt att välja garn till den nya babyfilten. Den nya blir vit och mörk grå i Alpacka ull. Jag tror det blir bra. *ler*

Vi har kanonvärme här fortfarande och sol. Man vill bara vara vid havet då klockan blivit 11, där det fläktar lite. Men under min frukost stund på balkongen kläcktes en ny projekt ide´ och jag gick genast till garnhyllan och valde ut ett garn och satte igång. Väl vid havet sittandes på stranden, medans sonen och Mirra badade, fortsatte jag att virka på mitt projekt och nu i skrivandets stund har jag kommit rätt långt.

Jag vill inte avslöja vad det blir än, det får ni se då det är klart! *blinkar* Kjolen jag stickade har faktiskt blivit en riktig favorit i sommar, så den är välanvänd vid detta laget. Roligt! Eftersom Bourette silke garnet var så pissigt trodde jag inte att jag skulle använda den ofta direkt, men det har jag faktiskt gjort. *glad*

Klockan 21.00 nu ikväll var det 22 grader ute och jag hoppas att vädret ska hålla i sig över helgen. För vi far till stugan imorgon och jag vill verkligen verkligen ha kanonväder där ute. Och den här helgen tänker jag minsann inte få några fler bett! *vägrar bestämt* Hela min kropp är täckt av broms, mygg och knott bett. Ena dan i skogen inne i stan så hade de fnatt med och bet oss som tusan. Mirra hade ca 10 av olika de slag surrandes runt sig precis hela tiden. Så brukar det ju inte vara inne i stan i skogarna. Värmeslag för de bitande varelserna kanske?....

Ja, det var en salig blandning av olika saker det. Hoppas ni alla får en kanon helg!
Lev väl!
Disa

7 kommentarer:

Hedvig sa...

Härligt att det är sommar någonstans i Sverige. Här regnar det minst en gång om dagen. Suck... Spännande projekt, ser fram emot att följa dem! :)

Heldri sa...

Usch för de där bitiga små satygen! Utöver diverse bett har jag även lyckats skaffa mig några rediga blåmärken på benen, känns verkligen stiligt. Nåväl, jag får väl se det som somriga ben!

Ostickat sa...

Så fin den där kjolen ser ut!! Önskar få se bild på hela kjolen :-)

Maritas Maskor sa...

Den nya bebisfilten blir jättefin!!
Och visst är det väl kul att börja på nya grejer.... Jag vet...Det bara bubblar i huvudet av nya idéer...
Skönt att höra att ni också har fått härligt väder nu! Vi har rätt bra här också. Det har blivit dåligt med badandet i sommar, men jag får försöka bättra mig på det. Det är ju så härligt att simma runt och njuta!!
Kram och ha det gott!!

Emilia sa...

Den nya bebisfilten blir nog jättebra ;) Lyxigt med härligt sommarväder!

myrica sa...

Jag hoppar in och önskar dig en bra dag
kram

Lapp-Lisa sa...

Vad händer där borta hos dig? Hur går det med sommaren, djuren, barnen mm?! Kram