torsdag 29 september 2011

Stickad tub/snodd





Jag har nu stickat färdigt min tub eller snodd om man så vill. Otroligt simpel. Tvåtrådigt ullgarn, som liksom lever då det är färgat på grått garn. Jag har använt 3,5 mm stickor, och stickat jätte löst. Effekten blev fint hålig tycker jag. Det gick åt ett nystan.

Värre var att försöka fånga färgen på bild. Närbilden där jag visar det håliga resultatet är som färgen är i verkligheten. Perfekt meditativt projekt för kvällar då hjärnan behöver vila, men händerna jobba.
Lev väl!
Disa

18 kommentarer:

Christina sa...

Snygg i all sin enkelhet!
/Christina

Myricas Farmor sa...

Vilken läcker fär, det är gott att kunna ta på sig något om halsen senare när det blir kallt.
Ha det gott

Heldri sa...

Läcker! Är det färgat med kanel-vad-den-nu-hette-skivling?

Emmas dagar sa...

Härlig!
Hur många maskor la du upp?

Renée sa...

Alla tuber är fina tycker jag, jag verkligen älskar denna otroligt fiffiga "grej"! Just nu gör jag just sådana själv fast i det tunna garnet Stella från Järbo. Smidigt men ack så smart!

Emilia sa...

Åh vad härlig!
Och vilken fin handduk med!

Mmatilda sa...

Jättetjusig! Färgen är fin på alla olika fotona men jag förstår att det är mest en av dem som är lik verkligheten... Jag funderar också som Heldri här ovan vilken svamp har du färgat med den här gången?...

Maritas Maskor sa...

Åh, jättefin!
Visst är det lite kul nu, att få sticka lite mysiga kragar, vantar mössor och sockar? Det är väl nästan det bästa med den här årstiden, annars går det väl mest mot mörker och en massa jobb (skottning)...
Själv håller jag på med ett par randiga strumpor :)
Kram Marita

Garnhumlan sa...

Härlig färg! Lika bra att inse att du snart får användning för den. Mysig!

Malin sa...

Jättefin! Den ser skön ut! Ja ibland är det skönt att sticka enkla saker. Själv håller jag på med en mössa till 8-åringen. Två räta, två ava, varv efter varv. Lovade bli klar med den i morgon!
Må så gott!
/Malin

Madeleine sa...

Härlig, perfekt nu till höstrusket!! Mycket fin handduk också - det är ngt speciellt med att göra egna hushållstextilier, typ disktrasor etc :)

retrostuff sa...

Åh, jag blir så inspirerad av dina fina garner och färger, vete tusan om jag inte ska försöka ;)!

Myggan sa...

Den ser skön ut, Färgen är jättefin.
/Anna

Sunna sa...

ser underbart skönt ut

Lena sa...

Vad fin och vad skön den ser ut.
Härliga garner.
/Lena

disa sa...

Tusen tack alla!!
Heldri och Mmatilda: Färgade denna för flera år sedan faktiskt, om jag inte missminner mig var det Krapp som legat i blöt några dagar jag färgade med.

Emmas dagar: Jag kommer inte ihåg hur många maskor jag la upp! Så långt var mitt minne.....*ler* Jag är sån där som ögonmåttar och improviserar det mesta jag gör.

Pixi sa...

Alltså det enkla är oftast snyggast !!mmm skitsnyggt!=)

Hedvig sa...

Ser riktigt höstig och mysig ut! :)

Kram