lördag 30 juli 2011

På balkongen med projektkorgen....




....sitter jag och försöker få lite svalka. Vi har tropisk värme igen och har haft det sedan i tisdags. Mina cocktail tomater växer så de knakar och snart kan jag äntligen njuta av den första omgången. Mina rädisor är några dagar ifrån klara med och sallad har jag ju färsk hela tiden då jag odlar var tredje vecka. Jordgubbarna mognar lite hela tiden och äts upp på studs. Och ÄNTLIGEN blommar mina smultronplantor!! *glad*

I min projektkorg (där de projekt jag håller på med mest för tillfället alltid hamnar) växer projekten hela tiden. Snart är bakstycket på min kofta färdigt och de virkade sockarna har vuxit rätt mycket de med. Alpackaprojektet växer de också, men inte lika mycket som de andra två. Såklart har jag startat på två nya projekt till, men de visar jag en annan gång. *ler*

Jag är hundvakt till gumman sedan i onsdags, och ska vara det till minst imorgon. Vi har gått många långa turer i skog och mark. I hettan har jag stått bland blåbärsrisen och plockat blåbär tills jag kände svetten RINNA längs ryggen, då orkade jag inte mer. Hem och ta en sval dusch var det enda som gällde då. Till och med Gumman vilade i skogen lite då och då. Annars springer hon mest lös som en tättvilling hit och dit och vill leka och nosa överallt.

Ikväll ska jag se på film med kärleken och sticka hela kvällen, förutom kvällsrundan med Gumman. Jag tänker inte lyfta ett finger för att göra något mer idag. Eller jo, jag måste ju hänga den andra omgången med tvätt jag har i maskinen med, och ta ut blåbären jag torkar i ugnen på 40 grader och när de svalnat lägga dem i en burk, men sedan blir det bara vila och stickning framför filmen. Så det så!!
Må gott!
Disa

5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ååh vad härligt det låter att bara göra ingenting, förutom tvätten och det andra då... =D
Det låter spännande med torkade blåbär. Hur gör du? Vi ska till Sverige om några veckor och om det finns blåbär då skulle jag kunna testa. *nyfiken*

Linda sa...

Mmmmm, blåbär. Gott! Vi har haft varmt här i Skåne också, men kombinerat med ihållande regn. Man känner liksom ingen skillnad på regnet och svett (vi snickrar nytt hönshus för tillfället, roligt men arbetssamt). Vilken härlig projektkorg, den ser riktigt lockande ut!

Maritas Maskor sa...

Vilka fina bilder! Projektkorgen ser fin ut, tycker jag. Älskar särskilt dina virkade sockor. Färgerna är underbara. Är det växtfärgat?
Gumman ser ut att trivas bra i blåbärsriset :) Jag förstår att hon är en fin kompis!!
Och det låter som ni får en fin kväll! Ha det så gott!!

metamorphosis sa...

Det där låter som en fin dag - längtar själv efter en riktigt lång och lugn stickstund för att ta ikapp lite på de pågående projekten!

Emilia sa...

Mysigt att sitta och "projektarbeta"på balkongen! Och låter supergott med egna smultron och cocktailtomater!