söndag 16 september 2012

Söndagsfika i solen


Bakade kolakakor, snabbt och gott. Egenplockat och torkat tee i favvomuggen, även egenodlat till en del. Detta är en Disablandning som jag kallar den. Solens värmande strålar och en stickning som vilat mesta delen av sommaren. Denna påbörjades veckan efter min rosa uppifrån och ner klänning nämligt.

Om denna uppifrån och ner skapelse blir en tröja eller klänning återstår att se. Det är samma bomullsgarn som jag virkade min uppifrån och ner bolero i. Sen har jag ju bara sisådär 10 obloggade WIP:s att visa er förutom de ni nu har sett.....*ler*

Mirra och jag har traskat i skogen som vanligt, så har jag bakat tekakor (för andra eller är det tredje gången denna vecka?...) till morgonen. Jag verkar ha fått dille på tekakor just nu. Jag har tvättat, diskat och gjort mig av med lite andra måsten som är tråkiga att utföra. Nu återstår bara matlagning och sedan ska jag mysa resten av eftermiddagen och kvällen med att göra det jag vill bara.
Må gott!
Disa

4 kommentarer:

Emilia sa...

Åh så gott med bakade kolakakor!

Heldri sa...

Nu blev jag nyfiken på vad du har i din teblandning!

myrica sa...

Så ska man göra....
alla måsten först sedan nöje.
Det lät bra.
HA det gott
kram

Maritas Maskor sa...

Så mumsigt och mysigt det ser ut!
Tänk om vi bodde lite närmare varann! Då skulle jag komma och göra dig sällskap på balkongen :)