torsdag 31 mars 2011

Grönt är skönt




Jag fortsätter som sagt med mina gröna kreationer, här har jag virkat en sjalett. Samma bomullsgarn, samma nål. Jag virkade en kant runt hela med fasta maskor, och så ut en bit för att knyta med. Man kan bära den på olika sätt, med utslaget hår eller med flätor. Båda är lika fint tycker jag. Sen värmer den faktiskt mina känsliga mini öron med, och det gillas. Men den är inte FÖR varm för att ha på sommaren. Utmärkt!

Finns en stor risk att jag gör fler, eftersom jag är ett hopplöst fall och får dille på saker lätt. Och visst är det ju roligt att ha dem i olika färger som matchar kläderna man bär. Ni får försöka bortse från att jag ser surmulen ut på bilden, blixten var så jobbig för ögonen att i koncentrationen för att ha ögonen öppna - ser jag inte glad ut direkt!! *skrattar* Men bilden får duga, ids inte fota mer.
Lev väl!
Disa

2 kommentarer:

teresa sa...

Vad fin du är i sjaletten! Önskar jag klädde i huvudbonader, isåfall hade jag virkat en likadan. Jättefin!

Astrid sa...

Jag tycker du är fin på bilden. Ser mer koncentrerad ut än sur =)
Och sjalen är fin!