måndag 20 december 2010

Stickning i snöovädret





Snön den fortsätter att falla och falla och falla.....dygnet runt ännu. På rutorna ligger den flera decimeter upp och rutorna knakar lite då och då av nordanvindens styrka. Det blir ju en hel del stickat i detta oväder till synes utan slut. Det senaste jag har förfärdigat är ännu en stickad sjal. Denna är inspirerad av slingerbults fina grå sjal hon stickade för ett tag sedan.

Jag gjorde denna väääldigt stor, lite större än det var tänkt och precis hela nystanet gick åt. Den är stickad i entrådigt ullgarn, med stickepinne nr 6. Jag är jätte nöjd med den och gillar storleken till min stora förvåning. När jag insåg hur stor jag hade råkat göra den, trodde jag inte att jag skulle tycka om den. Men den var väldigt gosig och värmde bra. För naturligtvis har jag varit ute i ovädret och testat den!
Frid!
Disa

Inga kommentarer: