lördag 18 september 2010

Sjalen den fina


Sjalen är ju helt underbar!! Den är snygg, den värmer, man kan dra den runt sig en frusen kväll, man kan sätta den runt huvudet, korsa den runt halsen och knyta, så har man mössa och halsduk i ett om nordanvinden är vred, mången sätt går den att brukas på!! Och jag kan inte hjälpa det, jag blev biten av denna sorts sjal. Ren terapi att sticka den. Nu håller jag på med en mörkgrön, denna blir en gåva som den lila. Hanna ska få den, hon vet redan om det och väntar i spänning på att jag ska färdigställa den. Det gör jag med, och sedan blir det än fler!!
Trevlig lördag!!
Disa

2 kommentarer:

The Knitwit sa...

Vilken helt underbart snygg sjal! Finns det möjligen ett mönster till den? :)))

disa sa...

Det är jätte enkelt. Lägg upp tre maskor bara, och öka på ena sidan en maska hela tiden tills du är nöjd med storleken liksom och sedan minskar du på samma varv ner tills du bara har tre kvar. Man stickar den på sniskan liksom. Jag använder 6mm stickepinnar och entrådigt ullgarn. =)