måndag 5 juli 2010

Vikingaskatter








På vikingamarknaden kunde jag ju inte bara låta bli att införskaffa mig lite skatter!! Fullkomligt ha-galen gick jag till marknadsståndet en bit bort fem gånger och handlade......förutom att de var jätte trevliga människor som kom och satt runt vår lägereld hela kvällen och natten, så hade de hantverk i MASSOR! Och billiga dessutom.
Det vart en vikingatida kvinnokniv, en keramikmugg, en vikingatida kvinnonyckel, ett kaninskinn, (perfekt som sittunderlag om man vill) en halsbeklädnad, ett mantelspänne, ett eldstål (flintan hade jag sedan innan )och en vikingatida benkam. Jag var otroligt förnöjd med mina fynd. =)

Lev väl!
Disa

2 kommentarer:

Elin sa...

vilka härliga fynd! men sjalen din är ändå allra finast!

Unknown sa...

Känner igen kvinnokniven en sådan har jag också,jättefin sida du har
Lotta