lördag 24 juli 2010

Rabarber och datorkrasch





Jaha, så kraschade min dator igen då, för FJÄRDE gången. Frustrerande och irriterande. Denna gången var det två av arbetsminnena som gick sönder. Det mesta i min dator är upphottat eller utbytt av nödvändighet för att saker har gått sönder. Men minnen var original, och förgrymmat svåra att få tag på. Men jag hade tur och fick tag på två. Och sedan var pappa och hans kompis (som är genialisk med datorer och arbetar med det) här och bytte dem. Dock räckte inte det, den gick inte att starta ändå.

Efter timmar kunde det konstateras att minnena var fungerande, likaså hårddisken. Men datorn måste ominstalleras...*suck*......TACK OCH LOV räckte det med att ominstallera enhet C, där jag bara har programmen och allt annat ligger på D. Tacksam var jag för det, annars hade jag förlorat alla bilder, dokument mm. För naturligtvis hade jag inte gjort backup på en hel månad. Pappa och hans sambo var snälla att ominstallera den åt mig, så nu har jag min dator igen. Men jag har sedan haft en massa installationer av program och uppdateringar att fixa med. Detta är ju så tidsödande. För att inte tala om alla omstarter av datorn. Men jag är MYCKET tacksam för att jag fick hjälp av de tre, som jag har för skralt förstånd till att klara på egen hand. Då är lite programinstallationer och uppdateringar lite i jämförelse.....

Och under denna väntan roade jag mig med bland annat att ta tillvara på rabarber jag fått. Det blev rabarberkräm och en rabarber smulpaj. MUMMA! I kvällningen åtnjöts dessa delikatesser på balkongen, och sedan virkade jag på min väst/bolero eller vad man ska kalla den.
Frid!
Disa

Inga kommentarer: