lördag 5 april 2014

Two pair of Groovy Socks







I really thought that I would keep up with my blog this time, but it is hard without a laptop of my own. I am now borrowing my sons laptop, and he is waiting for me to get done.

So, I´ll just get to the point real quick. I have finished two pair of lace socks. The pattern is called "Groovy Socks"and I can see myself knit it many more times. It is a brilliant pattern!

I have knit them both on 2,25 mm needles and the first pink pair is knit in Opal Smokey eyes and colored lips. And the purple ones is knit in Crazy Zauberball. I have also knit both pair from the toe up instead and with an afterthought heel. I love both pair so so much and I just want more lace socks now. I guess it won´t be long before I´ll cast on my third pair of Groovy socks.....
Disa

Jag trodde verkligen att jag skulle uppdatera min blogg varje vecka den här gången, men det är svårt på lånad datortid. Jag har fortfarande ingen egen laptop sen min dator pajade. Just nu lånar jag sonens, som bara väntar på att jag ska bli klar någon gång så han får tillbaka den.

Därför ska jag komma till saken fort. Jag har stickat klart två par spets sockar sen sist. Mönstret heter Groovy Socks och jag kan se mig själv sticka många fler par i det mönstret. Det är ett brilliant mönster enligt mig!

Jag har stickat båda paren på 2,25 mm stickor och det första rosa paret är stickat i Opal Smokey eyes and colored lips garnet och det lila paret är stickade i Crazy Zauberball garnet. Jag har också stickat båda från tån och upp istället och med en så kallad afterthought heel. Jag älskar verkligen båda paren jätte mycket och jag vill bara ha fler spets sockar. Jag gissar på att det inte dröjer så länge innan jag har påbörjat mitt tredje par Groovy socks.......
Disa

7 kommentarer:

Emilia sa...

Superhärliga!

Malin sa...

Jättefina sockor. Måste nog prova att sticka ett par sockor från tån och uppåt.

myrica sa...

Så fina sockar, jag tycker du är så himla duktig.
Jag gillar sockar men det blir inte stickat många.
HA det gott
kram

Vuxenmamman sa...

Riktigt riktigt fina är dina sockar. Du är makalöst duktig.

Anne sa...

Lovely socks!
I've just finished my first pair of sock :)
I can see how addictive they are to knit ;)

Maritas Maskor sa...

De är så fina, båda paren!
Och så flitig du är med sockstickning! Helt otroligt!
Jag är så imponerad av hur många du hinner med. Du är ju som en sockmaskin!!

disa sa...

Tack så mycket alla!! Thank you so much! =)