tisdag 25 oktober 2011

Projekt och helgprat


Rotade runt i min garnsamling, fick syn på dessa nystan och roffade åt mig dem och såg det färdiga projektet i mitt huvud. Så dessa nystan innefattar mitt senaste påbörjade projekt. Färgerna skiftar väldigt fint i stickningen. Men jag vet inte om det kommer att räcka med två dock....men hoppfull är jag! *ler*

Ett annat påbörjat projekt är slutfört och alla trådar fäst. Men inte fotat. Det är så mycket som händer hela tiden att jag hinner ingenting tycker jag. Helgen försvann i rasande fart. Vi spenderade lite tid i en stuga i skogen, med en underbar stjärnhimmel på kvällen, en sprakande brasa i kaminen och tända ljus och hög 80 tals hårdrock spelandes från stereon. Och senare då ljusen släcktes och man inte kunde se handen framför sig i mörkret, kände jag mig nästan euforisk. Trots att kärleken började snarka mitt när jag pratade. *skrattar*

Alla var trött vid tolv på natten utom jag. "men jag kan ligga här och prata med dig" sa kärleken då jag tyckte alla var tråkig som skulle sova. Så jag pratade och rätt snart hörde jag honom snarka. Det var för mörkt för att kunna se honom. Han somnade säkert en minut efter att jag satte igång att pladdra......men det var helt underbart att vara där och precis vad jag behövde.
Frid!
Disa

6 kommentarer:

Heldri sa...

Vilken mysig helg, trots att karln din somnade! Brasa, ljus och hårdrock låter som en bra kombination i mina öron :)

Astrid sa...

Vilken myskänsla! Jag minns lukten i sommarstugan vi hade när jag var liten när jag läser det du skrivit. När man släckte fotogenlampan så kom mörkret och doften. Mysdoften.
Ingen hårdrock, tyvärr. Det får bli nu istället :D

Emilia sa...

Läckra nystan - ska bli spännande att se vad det blir för nåt!

Myricas Farmor sa...

Vilket fint garn, det ska bli spännande att se vad det blir.
Ja det lät mysigt att vara med brasa och ljus, och klar himmel ute i skogen.
Ha det gott
kram

Hedvig sa...

Åh vilket vackert garn! Är nyfiken på vad de ska bli... :)

Mmatilda sa...

Intressant färgkombination på det garnet, blir spännande att se vad det ska bli sen! Med min sporadiska bloggläsningsrutin har jag missat både det ena och det andra på sista tiden, vill bara gratulera till att ha gjort färdigt den gula sjalen som syns här nedan. Vill du ha den större kan du kanske våga sätta dit nån sorts kant även om den då blir i en annan färgton. Men annars tycker jag man behöver sjalar i olika storlekar, både mindre som går att stoppa in i jacköppningen och större som man kan linda runt omkring utanpå allting annat... Ha det bra!