söndag 13 mars 2011

Min nya virkade sjal






Ja, efter lite datorproblem som förhindrat mig från att kunna visa sjalen jag färdigställde samma dag som förra blogginlägget, så kommer här nu äntligen bilder på den.

Den är virkad i Marks & Kattens Flox bomullsgarn färg nr 2031, och en 4:as Inox nål. Det gick rysligt fort att göra den. Och jag vet att jag säger det efter varje ny sjal jag gjort, men denna ÄR min nya favorit! Bomullen är supermjuk och härlig och färgen är otroligt lik ullgarn som jag växtfärgat med Rödskivlig kanelspindling. Den är verkligen jag liksom.

Det var dock svårt att fota så färgåtergivningen blev korrekt, men till slut fick jag till det någolunda, men inte helt och hållet. Det gick åt ungefär 4 och en halvt nystan och jag gjorde denna större än den vita. Den kommer nog att användas flitigast av dem alla jag gjort.......*ler*
Lev väl!
Disa

4 kommentarer:

Myggan sa...

Tjusig! Efter att haft koll på din blogg ett litet tag nu så tycker jag verkligen att den är helt "rätt" till dig.
/Anna

Hedvig sa...

Fantastiskt fin färg och utförande! :)

disa sa...

Hjärtevarmt tack båda!! =)

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Vilken gladfärg! Fint virkat