onsdag 19 januari 2011

Smulpaj och virkerier



Det är ett säkert tecken på att jag börjar bli frisk, när jag ställer mig och bakar blåbärs smulpaj, stickar några varv och sedan virkar lite med!! Jag håller för närvarande på med två virk projekt, vilka jag inte ska jinxa med att berätta om, men jag visar lite av det ena projektet i form av virkade blommor. Modellen har jag kommit på själv, fast det finns ju liknande förstås, men ingen exakt som denna.

Stickar gör jag på en löskrage, polo eller vad man ska kalla det. Enkel stickning bara, så jag slipper tänka och bara uppnå den där meditativa sinnesstämningen. Jag följer givetvis inget mönster, så man får som en liten överraskning när det blir klart. Vart det bra eller inte?! *skrattar*

Vi är inte frisk ännu, men vi har blivit bara bättre och bättre. Det var den maffigaste bakterie vi någonsin har råkat ut för det där!! Stämmer in på svin influensan, men vi kan förstås inte veta. Nu när vi är så mycket bättre, hoppas jag det var svin influensan, för det skulle betyda att vi är immun nu.

Färdig innan vi blev sjuk är den röda lilla sjalen med. Men den har inte nått sin väg till kameran ännu. Den ska ges bort nästa vecka, och jag TROR att jag har lyckats göra den tillräckligt liten för tjejen som ska få den. Hon ville ha den jätte liten. Hoppas hon ska gilla den.
Frid!
Disa

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Tack för din snälla kommentar om min klänning!

Men oj vad sugen jag blev på blåbärspaj nu! ;) Och spännande projekt du har på gång! Vill gärna se slutresultatet.
Och skönt att höra att ni mår bättre. Verkade inte som nån rolig bakterie det där...

Ha en fin dag!
Kram/Hedvig

Emma sa...

Tack för din snälla kommentar om mina Susie's Reading Mitts! :) Pajen ser helt makalöst god ut... mums!