tisdag 27 juli 2010

Stilla dagar








Stilla dagar med virkning, balkongskörd, kladdkakefrossande i kvällningen och blomfröjder. Varje dag kan man skörda lite jordgubbar nu, de mognar i rasande fart! Och smakar gudomligt......det har bara blivit små turer ut, och sedan har jag mest suttit i skuggan under mitt parasoll på balkongen och virkat. Detta har resulterat i en palldyna, för att få det lite mjukare under fossingarna. Fort går det med stretchtrasor, matt trasor och en 12:as virknål.

Nu kan jag vila mina fötter mjukt på den när jag virkar, läser mm. Blommornas doft slår emot mig härligt när jag går dit ut och jag kan inte se mig mätt på dem tror jag. Lika löjligt glad blir jag varje gång. Denna kväll var det en underbar solnedgång med som måste förevigas på linsen!! Och så har jag bedrivit skamligt frossande i kvällningen där ute....hm.....en kladdkaka med vispad grädde råkade bakas och förtäras......
Må gott!
Disa

Inga kommentarer: