lördag 17 augusti 2013

My toe up Hermiones Everyday Socks








                                          The color irl is somewhere between the first and this picture

My toe up Hermiones Everyday Socks are done! I don´t use patterns often, but this pattern i LOVE! It is so great and easy. I knitted mine from the toe up instead, and with an afterthought heel. I used a 2,25 mm Karbonz circular needle and the yarn is the lovely Lornas Laces Sheperd Sock in the color "Harvest". And this is my 10th pair for the 13 socks in 2013 group on Ravelry.

I liked knitting them so much, that I have already started another pair......=)
Disa

Mina Hermiones Everyday Socks från tån och upp är nu klara!! Jag använder inte ofta mönster, men det här mönstret var jätte bra och enkelt. Som rubriken förtäljer så stickade jag ju mina från tån och upp istället och jag gjorde en så kallad afterthought heel istället. Jag använde en 2.25 mm Karbonz rundsticka och garnet är det härliga Lornas Laces Sheperd Sock i färgen Harvest. Och det här är mitt tionde par för 13 socks in 2013 gruppen på Ravelry.

Jag tyckte så mycket om att sticka dem att jag redan har påbörjat ett par till....=)
Disa

5 kommentarer:

myrica sa...

Så fint mönster du har på dina sockar,
Jag har inte fått tummen ur och börjat att sticka sockar, det har blivit små kläder och nu en kofta till mig.
Ha det så gott
kram

Tina sa...

Sockarna blev så fina! Jag önskar att jag haft mer garn för att få mina lika långa i skaftet.
Det blir till att sticka ett par till...

Maritas Maskor sa...

Åh så fina de blev Disa! Tänk att det är så kul med strumpor!
Jag har sparat mönstret och ska sticka det också när jag får köpt nytt sockgarn, för nu har jag bara mindre mängder som går att sticka massor av restgarnsstrumpor av :) Ska ju på symässan i oktober, så jag får försöka hålla mig tills dess :)
Kram!

Lapp-Lisa sa...

Har du en mail el Facebook?

Heldri sa...

Riktigt fina!
Jag är lite avundsjuk på den mängd strumpor du producerat i år, men vad sjutton det är väl bara att jag sätter i gång med strumpstickningen själv eller hur :)