söndag 11 augusti 2013

My 9th pair for the 13 socks in 2013




So finally I finished my 9th pair for the 13 socks in 2013 group on Ravelry. Not much to say about these, I used a 2,25 mm circular needle and Qualitas sock yarn in the color 1350. I improvised them with Tootitosh cast on and increase for the toe, like always. Simple and mindless knitting. I used up 58 grams of the yarn and I really like the colorway.
Disa

Så jag stickade äntligen klart mitt nionde par sockar för 13 socks in 2013 gruppen på Ravelry. Det finns inte så mycket att säga om dem. jag använde en 2,25 mm rundsticka och Qualitas sockgarn i färgen 1350. Jag improviserade dem med Tootitosh uppläggning och tåökning, som alltid. Väldigt enkel stickning. Jag använde 58 gram ab garnet och jag tycker verkligen om färgen på dessa!!
Disa

4 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

De är superfina Disa!
Och vilket läckert garn! De kan du vara såå nöjd med!
Kram!

vicarno's mama sa...

Super nice, the yarn is fabulous!!!

myrica sa...

Vilken härlig färg på dina sockar,
snacka om att vara duktig med att sticka sockar.
Ha det gott
kram

Hedvig sa...

Underbar färg! :)