måndag 25 februari 2013

My second pair for the 13 socks in 2013 group on Ravelry





I finally knitted the heels on these socks that have been waiting for heels for a long time. I love the colors! And they fit me perfectly. I used the yarn Marks och Kattens Fame Trend in the color 664 and a 2,5 mm needle. I didn´t try to match them at all, beacuse I like it when they are different. The Yarn is really really soft and lovely and I will soon knit another pair in a different color in the same yarn.
Disa

Nu har jag äntligen stickat hälar på dessa sockar som har legat länge utan hälar. Jag älskar färgerna och de passar helt perfekt på mina fötter. Jag använde Marks och Kattens Fame Trend garn i färgen 664 och 2,5 mm stickor. Jag försökte inte matcha dem alls, för jag gillar när de är lite olika. Garnet är jätte mjukt och härligt och jag kommer nog snart att sticka ett par till i samma garn fast i andra färger.

Ett stort tack till Marita för utmärkelsen Inspirerande blogg jag fick av henne, men jag väljer att inte skicka den vidare.
Till utmärkelsen hörde ett par frågor:
Vilket handarbetsprojekt är du mest nöjd med?
Väldigt svår fråga att besvara. Men just nu, är det nog löparen jag vävde i svart och vitt cottonlin eller pläden jag vävde av svamp och växtfärgade garner som jag har som vikingasjal på event. Den är mindre än en vanlig pläd och kan vikas dubbel och vips så har man en trekantig sjal. Den används flitigt nästan varje dag. Den är lätt att ta med, då den tar rätt lite plats och den är supermjuk och varm.

Hur mycket tid lägger du ner på att handarbeta per vecka?
Det kan ju variera mycket det där, men oftast håller jag nog på ca 21 timmar per vecka, eftersom det blir en 3 timmar per dag oftast.

Tack för alla fina kommentarer och tack till alla er där ute som inspirerar mig med era bloggar!!
Frid!
Disa

6 kommentarer:

annicka sa...

Hej

intressant det där med hur många timmar man lägger ned på handarbete per vecka. Jag har faktiskt inte funderat på det...mmm kanske man skulle.
Fin blogg du har! Återkommer gärna

Lilla Anka sa...

Det är såååå snyggt med garn som byter färg så där "random"! Är detta garnet slitstarkt? Jag stickade ett par liknande men de var utslitna på en vecka! Snygga men dåligt att de inte höll längre. Rätt mycket jobb med dem, för mig åtminstone. Skulle vilja sticka ett par som håller men att garnet ändå är mest ull.

Lapp-Lisa sa...

Fina sockar. Som vanligt. Jag har en sjal, sån som man viker till en trekant. Den har min gammelmormor gjort. Den är dock inte så smidig att ta med. ;-) Men ser mycket autentisk ut.

retrostuff sa...

Sjukt snygga!

laseighsh sa...

joy replica bags review replica bags south africa replica bags wholesale in divisoria

mctatee sa...

check these guys out replica ysl a knockout post replica ysl bags click this site replica ysl bags