torsdag 24 november 2011

Matchande virkad mössa






Jag virkade mig en mössa som matchade Disa kjolen, av de växtfärgade bomullsgarnerna som blev över. En riktig häng mössa. Jag har improviserat designen som vanligt. Såklart skulle jag haft med mig en spegel när den skulle fotas, så jag hade kunnat SE hur den satt. Och kunnat vrida till den och fixa rätt, men det hade jag ju inte.....så ni får nöja er med dessa bilder och föreställa er att den ser finare ut när den är tillvriden i rätt stuk så att säga.

Jag gillar det håliga mönstret och funderar på att skriva ner denna som mönster. Men kanske jag skulle skippa att ha håliga ränder så långt fram på mössan, utan nöja mig med att det är längst bak bara. Ska filura på det.

Min kofta är ihopsydd och jag stickar ärmar på den nu. Längtar riktigt mycket efter att kunna använda den! Och jag längtar efter snöööö!! Det blir så jämarns tråkigt om det ska vara gröna gräsmattor på första advent. Det har kommit snö cirka en mil bort, men inte ett enda korn här. Konstig höst detta.

Idag skiner solen och jag önskar att jag inte hade behövt att vara inne och städa. Men idag är enda dagen på denna vecka som jag kan hinna med och städa, och det behövs verkligen tyvärr. Och jag vill ju ta fram och göra adventsfint med. Får se vad som hinns med!

OCH tusen tack för alla snälla och gulliga kommentarer!! Jag blir så glad när jag läser dem. *ler*
Lev väl!
Disa

10 kommentarer:

Heldri sa...

Den ser riktigt mysig ut mössan och kul att kunna matcha kjolen!

Precis som dig längtar jag efter snö. Här är det knappt ens minusgrader, inge tjäle bara en massa klaffs. Så jag önskar mig riktigt kallt väder i 1-2 veckor, sen kan det få snöa annars kommer snön bara smälta bort direkt här.

Men det är onekligen väldigt skönt att jag kan cykla till träningen istället för att pulsa/halka fram i snö - inget ont som inte har nåt gott med sig.

ZtorZillen sa...

Vilken underbart härlig färg!!! :D Jättesnygg mössa!

Renée sa...

Vilken mysig mössa, kul med egna mönster! Jag har legat lite i dvala men är väl kanske tillbaka lite granna. Det är lite si och så ibland med orken tyvärr... Hoppas du får både snö och skoj i jul, KRAM!

Myricas Farmor sa...

Mössan blev ju jätte fin.
Ja du det kan behövas städas ibland, jag har fått fram mitt advens saker och ljusstakar och stjärnor det kommer att lysa upp.
Det är lite dystert utan snö.
Hoppas du får en trevlig advent
kram

Madeleine sa...

Snygg mössa i snygg färg! :D

Annika GW sa...

Jättefin mössa!Tycker du ska behålla det håliga mönstret som det är / Annika

Hedvig sa...

Jättefin mössa! :)

Mmatilda sa...

Fint håligt mönster på mössan! Jag tänkte att nu måste du bara göra ett par matchande sockar också att ha till din klänning - men ett par sockar i den färgen har du säkert redan...!

Maritas Maskor sa...

Vad snyggt med matchande mössa och kjol! Tänk om man passade så bra i mössa som du gör...
Ha en jättefin första advent!
Kram, Marita

Emilia sa...

Vilken snygg mössa och snyggt med matchat!