söndag 28 november 2010

Adventstider






Ja.....nu är det onekligen adventstider igen. Jösses så fort detta året har förfarit. Barnen och jag har som tradition att julpynta helt och fullt, till den första advent. Så även har det skett i år, även om det inte är helt klart här ännu. Men granen lyser och står på plats i all sin fina julskrud, med allt från julkulor i olika former och färger, till mormorsrutorna och girlangerna jag har virkat en gång, till filtade hjärtan, halmgrunker och polkagriskäppar. Allt i en härligt udda blandning!! Delar med mig av några bilder.

I köket har adventstaken kommit fram såklart, med mossa, minikottar jag plockat nåt år, små svampar och lingon. Allt ser så fint ut och jag njuter härikvällen med kropp och själ. Min kärlek fyller år idag och han har firats, det var väldigt trevligt och nu är alla lite loj och grejar på på var sitt håll.

Det har blivit dåligt med fotande på sista tiden, flera saker är färdigställda, men har inte funnit sin väg till kameran. En sak fotade jag nu för en stund sedan, och det var en mössa jag har virkat i present åt honom. Han har övervakat arbetets gång, och sagt "kan du göra så den smiter åt mer längst ner" tex, så han har fått den precis som han ville ha den. Den andra egengjorda gåvan jag gav honom var en enkel halsduk helt i Alpacka ull. Den har varit klar sedan i Juni, och den visste han inte om i förväg. Förutom detta, köpte jag, pappa och hans sambo en jätte bra present tillsammans till honom som han blev jätte glad för. Våra magar är mätta och fyllda med godsaker, paltkoman har satt in - som vi brukar säga trots att vi ingen palt har ätit. (vidrig rätt enligt mig) Och återstående av kvällen kommer att bedrivas i stillhet.

Hur som haver, ha en underbar första advent!
Lev väl!
Disa

Inga kommentarer: