torsdag 16 januari 2014

Featherweight Cardigan




My christmas knitting (I always start a new project in the evening before christmas) was this. A Featherweigt Cardigan in light grey  Drops Baby Merino Wool Yarn on 2,75 mm circular, instead of a lace weight and thicker needle. It took me 6 days to see that I had made a huge mistake. Never start a project in the middle of the night!! And if you do, look i tover carefully the next morning. So I had to rip it all out, and start all over again.

A couple of days ago, I took these pictures and put them up on Instagram. But I thought I´d show them here too, if some of you don´t have Instagram.

The yarn is super soft and cozy, but in one little skein there were three knots. I am on the second skein now, and I am hoping it will be knot free!
And I have two more grey cardigans planned, plus two sweaters(not grey though) and three cardigans in other colors......=)
Disa

Min julstickning (jag startat alltid ett nytt projekt på kvällen innan julafton) var den här. En Featherweight Cardigan i ljusgrått Drops Baby Merina garn på en 2,75 mm rundsticka, istället för ett tunnt spetsgarn och tjockare sticka. det tog mig 6 dagar att se att jag hade gjort ett stort misstag. Starta aldrig ett nytt projekt mitt i natten, och om du ändå gör det - granska det noggrant morgonen efter. Så jag fick repa upp allt och börja om igen.

För några dagar sedan visade jag dessa bilder på Instagram, men jag tänkte att jag skulle visa dem här med då alla kanske inte har Instagram.

Garnet är otroligt mjukt och gosigt, men i ett litet nystan var det 3 knutar. Just nu stickar jag med nystan nummer två och hoppas på att den är knutfri!
Och jag har två till gråa koftor planerade, och två tröjor(inte grå dock) och tre koftor i andra färger....=)
Lev väl!
Disa

1 kommentar:

Emilia sa...

Ser fint ut! Härligt med gosgarn - men håller tummarna för att du slipper fler knutar!