tisdag 3 december 2013

My 15th pair for 13 socks in 2013


I finished these on hubbys birthday, in the evening. I wanted them done before we left for the cabbin but that didn´t happen. But at lest they got done that day!! It was hard to knit socks that was sooooo much bigger than the socks I knit for myself. I am not sure that he will get socks on 2,5 mm needle and fingering weight yarn again.........but they fit him just PERFECT so I am happy about that, since I have improvised them all the way. . The yarn on the other hand.......I will never use again. It is nice colors and soft. But it is knots everywhere, thick and thin, it splits and have no twist to it. I hate it. But you might not!
Anyway, hubby really likes them and that is the most important thing. =)
Disa

Jag gjorde klart dessa på kvällen, på kärlekens födelsedag. Jag ville ha dem klar innan vi for ut till stugan för att fira honom, men så vart det inte. Men jag fick dem klar den dagen i vart fall! Det var jobbigt att sticka sockar som är såååå mycket större än de jag stickar till mig själv. Och jag är inte säker på att han kommer att få fler sockar stickade i tunnt sockgarn på 2,5 mm stickor........men de sitter PERFEKT på honom, så det är jag glad över, eftersom jag har improviserat fram dem. Garnet däremot........kommer jag aldrig mer att använda. Det är fina färger och mjukt. Men det är knutar genom hela nystanet, det är tjockt och tunnt om vartannat och det delar sig och är som ospunnet. Jag hatar det. Men det kanske inte du gör!!
Hur som helst, kärleken tycker om dem mycket och det är det viktigaste!! =)
Disa

4 kommentarer:

Emilia sa...

Så snygga - kul att de passar perfekt också!

myrica sa...

Vilka fina sockar, jag kan hålla med dig om att när man stickar till större storlekar så får det vara lite grövre garn,
Ha det gott
kram

myrica sa...

Hoppa in och vill önska dig en God Jul och Gott Nytt År.
kram

Vuxenmamman sa...

Vilken underbar blogg du har!
KRAM
Vuxenmamman