onsdag 15 maj 2013

Number 4 for the 13 socks in 2013 group on Ravelry


Sometimes it takes a long time to take pictures of an FO for some reason........these had to wait until today....
But now finally, you get to see them. I knitted them on a 2,5 mm needle and I used Qualitas sockyarn in the colors 23366, 725 and I improvised them. I have been wanting a pair of woolsocks that you can wear in a shoe and it doesn´t show even if the shoes is really low. 
Not much more to say, still I think it is a lot of fun to keep knitting sock. I find myself NEEDING to knit socks. I HAVE to do it, so I´m really stuck now.....=)
Disa

Ibland tar det lång tid innan ett FO kommer på bild av någon anledning......de här sockarna fick vänta från i Mars ända tills idag......
Men nu äntligen är de fotade och ni får nu se dem. Jag stickade de här på 2,5 mm stickor och använde Qualitas sockgarn i färgerna 2336, 725 och jag improviserade dem. Jag har länge velat ha ett par riktigt låga "osynliga" ullsockar som man kan ha i ett par riktigt låga skor utan att de syns knappt. Ni vet de där gångerna då det inte passar att sockarna syns liksom. Men man fryser och behöver dem.

Inte så mycket mer finns att säga om dem, och jag tycker fortfarande att det är jätte roligt att sticka sockar. Faktiskt så har jag märkt att jag BEHÖVER sticka sockar. Jag MÅSTE göra det helt enkelt. Så nu är jag verkligen fast i sockträsket!! =)
Må gott!
Disa

2 kommentarer:

Emilia sa...

Underbara! Inget fel med att sitta fast i sockträsket ;)

myrica sa...

Så himla fina sockar, det är bra med ett par låga sockar, för som du sa är det inte gott att vara utan i skorna.
Ha en bra dag
kram