lördag 21 januari 2012

Stickade disktrasor i lin



Först ut får två små projekt bli att visas upp här, enkla disktrasor stickade i lin. Jag var verkligen i behov av nya trasor, då jag slitit ut en jämarns massa. Särskilt sur var jag över den jag hade vävt i lin, som gick sönder fullständigt. Det var ju min favorit liksom.....men jag får väl väva mig en ny nån gång. Det var längesedan jag vävde nu och är riktigt sugen på det. Men den däringa tiden......hmf.....

Den ena slätstickad i enkelt lingarn på stickor 3,5 mm med virkad kant och den andra rätstickad i dubbelt garn på samma stickor med virkad kant. Enkelt och snabbt!! Det gillas. Och fler kommer det att bli, jag behöver många fler.

Så har snälla Marita med bloggen Maritas maskor gett mig en award med, LIEBSTER Blog heter den!! Jätte roligt! Tusen tack Marita, och för dina snälla ord om mig!! Jag väljer att inte skicka den vidare, utan tycker att alla ni bloggare där ute förtjänar den och kan inte riktigt välja.

Idag ska jag slöa hela dagen, veckan har varit gräslig - så det förtjänar jag!! Nu ska jag sticka, virka och njuta under min ullfilt med varm choklad och se på en film.
Må gott!
Disa

7 kommentarer:

Heldri sa...

Visst är det konstigt att det alltid är favoriterna som går sönder först! ;)

Christel Wijk sa...

Fina disktrasor, det är typiskt att favoriten gick i sönder. /Christel

Juliusdotter sa...

Kanske en tillfällighet men de matchar otroligt snygt till soffan :)

Christina sa...

Fina disktrasor! Jag håller på att sticka en i enkelt garn, mossstickning på stickor 2,5 vilket känns onödigt tunnt när du har stickat på stickor 3,5. Vilken disktrasa gillar du bäst, den med en tråd eller två? / Christina

Myggan sa...

Så fina! Vad skönt att aldrig mer begagna tråkiga Wettexdukar.
/Anna

leonarda sa...

Åh jag har tänkt virka lin trasor, ska bara ta mig in till stan o skaffa lingarn.
så du har stickat ? ;-) Snygga o Härliga!! kram från järna

ps. jag har varit seg med bilder.. de kommer när knapparna till kjolen är klar...:)

Mmatilda sa...

Snygga disktrasor, särskilt färgkombinationen!